Bombons personalitzables, galetes exclusives per a esportistes o licors servits en sobres per acompanyar al cafè són una mostra de les innovacions que es poden trobar a Alimentaria. La tendència, però, va cada vegada més en una direcció. YVONNE COLOMER, directora de la Fundació Triptolemos "L'alimentació està de moda... tenim plena consciència, cada vegada més, que alimentar-nos té una relació directa amb la nostra salut i a partir d'aquí deriven totes les tendències." Alguns dels productes que es concentren al Hub, un espai creat per debatre sobre el futur de la alimentació, presenten petites innovacions, d'altres en canvi, com aquest snack de fruita obren un mercat nou. Però, entre les tendències creixents no tot es innovació. La producció ecològica basada en les formes més tradicionals dels productes té cada cop més adeptes. Bona mostra és que per primera vegada és present al saló. TXELL CANELA "L'alimentació ecològica és un dels sectors clarament a l'alça i no només pel que fa al consum. Segons dades del Consell Català de la Producció Agrària Ecològica cada vegada hi ha més cultius i més operadors. De fet el 2010, l'últim any de què es disposa de dades, la facturació va créixer un 20%." LUÍS PÉREZ, Miel Lapuela "Es un sector que está en crecimiento. Entonces nosotros apostamos por la producción ecológica, sólo producimos en ecológico." FÉLIX ARRASATE, Panadería Arrasate "El consumo y la oferta cada vez aumentan de productos ecológicos porque pienso que cada vez existe más una mentalidad y una mentalización respeto a la mejora en los hábitos de consumo de nuestros productos, hábitos nutricionales." Tampoc no falta l'espai per parlar dels valors del menjar mediterrani. Demà se celebrarà al Hub un congrés en què s'abordaran els beneficis d'aquest model d'alimentació.