Ja hi ha una inversió prevista però ara faltarà concretar i consensuar les idees. De moment, l'alcalde ja ha donat pistes de per on es podrà començar. Una de les coses que vol eliminar de la futura Rambla són les parades d'ocellaires, algunes d'elles reconvertides en parades de souvenirs i productes tradicionals. L'indemnització o la reubicació podrien ser algunes de les vies de sortida d'aquest conflicte. Els ocellaires, però es volen quedar al passeig. L'altres front d'actuació més immediat és la regulació de les estàtues humanes De fet, una de les entitats que debatrà el futur de les estàtues, Amics de la Rambla, ja ha dit que cal pensar en menys figures, fet que reafirmaria la possibilitat de fer pagar una taxa. El integral anomenat pla cor, també preveu posar solució a les imatges que més perjudiquen la Rambla com trilers o prostitució, reestringir més el trànsit i donar més protagonisme al vianant.

El Pla cor té un pressupost de 10 milions d’euros a invertir entre el 2012 i el 2018. L’ambició de l’equip de Trias és fer de la Rambla un eix de referència per als barcelonins. L’espai es reinventa com una unitat territorial amb identitat pròpia, com si fos un barri més del districte. La proposta és atacar els problemes amb una nova metodologia inspirada en els plans de barri.

Rambla Viva

El primer pas ha estat la creació del col·lectiu Rambla Viva. Un grup de treball de 20 persones, membres d’entitats i col·lectius que faran el seguiment del pla de reforma i on hi té un paper rellevant l’Associació d’Amics, Veïns i Comerciants de la Rambla. El col·lectiu es reunirà per primera vegada el 12 de gener. En l’ordre del dia hi haurà un tema principal: el futur de les estàtues humanes. Una altra qüestió que el consistori vol solucionar és el de les parades dels ocellaires. L’alcalde, Xavier Trias, ha expressat aquest dilluns que l’aspecte actual de les parades no li agrada.

Objectius de la reforma

La reforma persegueix diversos objectius. Es vol millorar el llenguatge de la Rambla amb els veïns. També fomentar que les activitats de qualitat siguin les predominants al passeig, trobar l’equilibri entre consum i gaudi. Un altre eix d’acció important serà el de la mobilitat. Es buscarà racionalitzar l’ús del trànsit i donar prioritat als vianants.