Entre les accions dutes a termes, l’Ajuntament ha adquirit els blocs 2 i 4 de Can Batlló i cinc solars propers. Ho ha fet per 28 milions d’euros, en el marc de l’acord amb la Generalitat per al finançament de la Línia 10 del metro. D’aquesta manera, tot el perímetre del recinte fabril i de l’antiga estació ferroviària de Magòria (139.200 metres quadrats) passen a mans municipals. A més, el consistori ha iniciat els tràmits per modificar el planejament urbanístic vigent per subratllar-ne el caràcter històric i permetre que s’hi facin equipaments, habitatge públic i més zona verda.

Això ha de permetre tirar endavant 1.455 habitatges, dels quals 470 seran de protecció oficial o projectes com un nou espai de promoció de l’economia col·laborativa, Coòpolis, que s’ubicarà al bloc 4. S’hi destinaran cinc milions d’euros i es preveu que entri en funcionament el 2019. Aquest any 2017, però, ja es preveu instal·lar-hi una oficina per dinamitzar l’economia solidària. També s’adequarà el bloc 7, on les properes setmanes començaran les obres per ubicar-hi l’Escola de MItjans Audiovuisuals (EMAV),i l’entorn del bloc 19, on es traslladarà i ampliarà l’Escola Perú.

Queda pendent de definir els futurs usos de la nau central, tot i que entre les propostes que s’han plantejat destaca la de portar-hi l’Arxiu Municipal i permetre-hi també usos culturals i veïnals oberts al barri. També falta per concretar els usos i calendari de l’antic camp de futbol de la Magòria, on es preveu recuperar-hi l’ús esportiu.

Per l’alcaldessa, Ada Colau, tots aquests projectes i la inversió que s’hi preveu fer aquest mandat -més de la meitat del que falta per culminar la recuperació de l’espai-, demostren que “el govern es pren molt seriosament aquest projecte, que és prioritari per als barris de l’entorn però també per a la ciutat”. Per la seva banda, la regidora de Sants-Montjuïc, Laura Pérez, ha remarcat que “amb aquesta transformació, passarà de ser un dels barris que tenia menys equipaments a un dels que en tindrà més”.