Els passatgers comencen, ara sí, a veure la llum. Alguns ja saben que molt aviat arribaran via aèria allà on tenien previst fa dies. Les cancel lacions perden protagonisme. Només algunes a l'aeroport internacional de Londres, a l'Orly de París i Estocolm. Les cues als mostradors de les companyies s'han escurçat i ja són pocs els passatgers que encara queden per recol·locar. L'aerport de Heathrow ja es permet l'aterratge de vols de llarg recorregut. A partir de la una del migdia ja s'han permès també que aterrin els vols de curt recorregut. És per això que al llarg del matí l'aerolinia Brititish Airways ha cancel·lat tres vols cap a Londres.

L’aeroport del Prat arrossega encara les conseqüències del col·lapse aeri provocat per l’erupció d’un volcà a Islàndia.  Set dies després de l’inici de la crisi, al Prat operen la majoria de vols però encara hi ha algunes cancel·lacions. Avui, s’han anul·lat 46 vols -23 de sortida i 23 d’arribada- del 796 que hi havia programats.  Les cancel·lacions corresponen principalment a vols amb destinació o arribada als aeroports de París i Londres.

Tot i que la majoria d’aeroports europeus ja han reobert -inclosos els de Londres que estan operatius des d’ahir a la nit-, el Prat ha continuat funcionant avui com a “hub”.  Molts passatgers continuen arribant a Barcelona -en avions especials- per enllaçar aquí amb altres vols o continuar el viatge cap a altres ciutats europees per carretera o mar. Ahir es van operar 67 d’aquests vols especials, procedents majoritàriament de les Balears i les Canàries i aquest dimecres hi ha hagut 28 vols especials.

Tot i que  es preveu que aquest dijous s’enlairin gairebé el 100% dels vols, s’espera que la plena normalitat als aeroports arribarà d’aquí a tres o quatre dies. Una situació que, segons l’Associació internacional del Transport aeri, suposarà unes pèrdues de 1.265 milions d’euros.