Aquesta tuneladora va iniciar el seu camí al pou de Can Tunis. Durant nou mesos va estar aturada a causa de la duresa del terreny, que va provocar una averia, però a l'estiu va reprendre la marxa. Des d'aleshores ha perforat 300 metres i ja ha arribat a l'estació de Foc Cisell. Des d'aquesta cabina els pilots controlen el seu funcionament. Ara torna a estar aturada perquè s'estan completant els treballs de manteniment, reparació i canvi d'eines per adaptar-la a la morfologia del terreny. A finals d'aquest mes tornarà a reprendre la marxa cap al pou bifurcació. Les altres dues màquines, que actualment treballen en la perforació de la línia, també continuaran amb els treballs en els propers dos mesos, en el tram central una continuarà excavant fins a Mandri i l'altra en sentit contrari. Però ho faran a un ritme més lent. La retallada del Govern Espanyol en l'obra pública catalana també tindrà conseqüències en les obres de la línia 9. En global, ja s'han executat 38 quilometres de túnel dels 50 previstos. Això representa el 77% del total. I a banda de les 11 estacions que ja estan en funcionament, es troben en construcció el 87% del total. El proper tram en entrar en funcionament serà el de l'aeroport de Barcelona, cap al 2012. La pervisió és que tota la línia funcioni el 2014.