És el símptoma més evident que alguna cosa passa al subsòl de l'Eixample. En tot aquest entramat de la Sagrera no para d'arribar la sorra que escup la tuneladora Barcino des del carrer de Mallorca. Ho fa per aquestes cintes transportadores i s'aboca en una gran piscina. D'aquí es traspassa a tot un seguit de camions que, en fila, esperen el seu torn per emportar-se-la a abocadors de Montcada i Reixac i Caldes de Montbui. Aquesta gran grua també es mou. Transporta cap a l'interior de la galeria les doveles de formigó que amb el pas de la màquina conformaran la volta del túnel. Malgrat tots aquests símptomes, l'Adif, ens responsable de les obres, assegura que la màquina encara està a l'estructura del pou de Mallorca amb Padilla, on va arribar el 30 d'agost. Tot i això, els camioners confirmen que des d'ahir han tornat amb assiduïtat a la Sagrera després de setmanes sense fer-ho. Durant tot aquest temps, la Barcino s'ha sotmès a una profunda revisió dels elements tècnics i s'han canviat peces tallants del capçal per tenir garanties d'una resposta òptima al terreny. Amb la represa de la marxa, la tuneladora tindrà ara per davant dues illes de l'Eixample, o el que és el mateix, uns 200 metres, per arribar a la Sagrada Família. Una distància que, si manté la velocitat que ha dut fins ara, podria fer en unes dues setmanes. Aquest tram estarà tríplement controlat. D'una banda, amb sensors arran de carrer i als edificis, i de l'altra, amb els aparells addicionals que ha instal·lat el temple. Tot per mesurar amb exactitud que el pas del talp mecànic pel subsòl de Mallorca no alteri la Sagrada Família.