Els alumnes d'aquesta escola de Ciutat Vella fa quatre anys que estudien en mòduls prefabricats. La notícia que no tindran edifici nou els ha arribat per sorpresa i amb motiu: les obres van començar al desembre i l'octubre vinent s'hi haurien de traslladar. Però finalment no serà així. ANNA TRABAL, directora de l'Escola Fluvià "És la pregunta que ens fem tots: i ara què? D'entrada, molt neguit. Necessito urgentment preveure coses. Estic atenent famílies per a la preinscripció i no sé què explicar." L'institut Angeleta Ferrer, es troba en la mateixa situació. L'Ajuntament ha aprovat aquest matí en comissió, amb l'abstenció de CiU, una proposta per instar la Generalitat a garantir la continuïtat de les obres. MONTSERRAT BALLARÍN, regidora d'Educació "Ens preocupa perquè si s'atura això, evidentment el que ve al darrere vindra molt més lent. Si ve". De l'extensió dels ordinadors a les aules, l'altre àmbit afectat per la retallada, la consellera d'Ensenyament ha precisat avui que s'hauria congelat amb recursos o sense. Per Irene Rigau, cal estudiar el model i fer-lo compatible amb el llibre de text. IRENE RIGAU, consellera d'Ensenyament "Les noves tecnologies han vingut aquí per quedar-se. Ara, que hagin de substituir totalment el llibre, aquest és un debat obert. Estem d'acord que hi hagi ordinador a l'aula, però també que hi hagi llibre. Ho aturem per veure d'aquesta experiència què és el que podem generalitzar amb menys cost". Rigau ha remarcat que els instituts que ja treballen amb ordinadors en tindran per als nous alumnes de primer per no crear greuges comparatius. El sindicat majoritari admet que cal racionalitzar la digitalització, però que congelar-la no és la millor solució. ROSA CAÑADELL, USTEC "La paralització total ens sembla una contradicció i que pot crear molt malestar en els centres. I molta feina que s'ha fet, ara resulta que es tirarà per la borda". USTEC i Comissions Obreres han demanat una reunió amb la conselleria per conèixer de primera mà l'abast de la retallada. Consideren que afecta directament les condicions de treball del professorat i el funcionament dels centres.

Pel que fa a la digitalització, sindicats i associacions critiquen que es paralitzi la implantació de l’1×1. Però des de la conselleria, consideren que la iniciativa s’atura per tal de revisar el model seguit fins ara.