Arran de les queixes de veïns i veïnes per l’elevat preu i l’excessiu temps d’espera del telèfon 010, la síndica de greuges demana a l’Ajuntament que revisi la modalitat de cobrament d’aquest servei. Actualment, els ciutadans paguen 0,373 € per l’establiment de la trucada i 0,089 € per minut. De les tres opcions que pot escollir el consistori, aquesta és la més cara per a l’usuari. Altres alternatives serien aplicar el cost ordinari de trucada o oferir el servei gratuïtament. Maria Assumpció Vilà ha comprovat que els ciutadans de Sant Sebastià o la Corunya no han de pagar pel telèfon d’informació municipal. En el cas de Girona, Mataró, Sabadell, Madrid o Bilbao, s’apliquen les tarifes ordinàries.

La síndica relaciona aquest sobrecost per als usuaris amb la davallada de les trucades rebudes al 010. Si l’any 2009 es van atendre 1.824.948 consultes, el 2013 en van ser 1.076.452. Vilà afegeix que part de la informació que ofereix el 010 es pot consultar gratuïtament per Internet. Per això, considera que les persones sense accés a Internet “pateixen discriminació”.