És un gran nús viari al centre de la ciutat pensat per a una circulació còmode de vehicles més que per a vianants. Travessar la plaça a peu no és fàcil ni ràpid i el seu estat de conservació la fa poc propensa per a una llarga estada. La reforma d'aquest espai es va posar sobre la taula l'any 2005 amb un concurs que va guanyar l'estudi d'arquitectura Coll-Leclerc. Per ara és només un avantprojecte, a l'espera que l'Ajuntament faci el pas per convertir-lo en un projecte bàsic. La proposta feta és agosarada: elimina el tram viari d'Ausiàs March que travessa la plaça i augmenta l'espai per a vianants, amb uns 2.000 metres quadrats més. JAIME COLL, arquitecte "Vàrem plantejar mantenir els dos triangles actuals i convertir-los en grans voreres enganxades a les plantes baixes. Tenint en compte que tenim el conservatori del Liceu, el teatre Borràs i la torre Urquinaona que no tenen un espai públic generós davant i és una cosa que s'havia de solucionar". El projecte preveu poder creuar la plaça en diagonal de forma senzilla i manté bona part de l'arbrat actual. JUDITH LECLERC, arquitecta "Hem mantingut palmeres i el que hem tret és la vegetació baixa perquè era un obstacle i el que volem eliminar són els obstacles." Més enllà de la superfície, la plaça també necessita una reforma al subsòl, amb estacions de metro molt més accessibles. Una millora que depèn de Política Territorial, un departament del Govern que, a hores d'ara, no té cap projecte definit. N'hi havia un fins ara que vinculava la reforma de la part subterrània amb el nou túnel de maniobres dels Ferrocarrils a la plaça de Catalunya. Un projecte que, finalment, no serà així i que obliga a repensar la transformació del subsòl d'Urquinaona. En tot cas, des de Política Territorial no relacionen l'endarreriment de la reforma superior amb la falta de projecte subterrani.

La reforma de la plaça d’Urquinaona es va posar sobre la taula l’any 2005 amb un concurs que va guanyar l’estudi d’arquitectura Coll-Leclerc. Per ara, és només un avantprojecte a l’espera que l’Ajuntament faci el pas per convertir-lo en un projecte bàsic. La proposta dels arquitectes preveu augmentar l’espai per a vianants -amb uns 2.000 metres quadrats més- i fer més fàcil la circulació a peu d’un costat a l’altre de la plaça.