Foto: Europa Press
Escolta aquesta notícia


(Agències) Aquest dimarts al matí s’ha presentat una entitat que té com a objectiu defensar l’educació pública a Catalunya, des de la infantil fins a la universitat. S’anomena La Pública, l’Escola de Tothom i la impulsen 22 organitzacions com el sindicat USTEC-STEs, el Sindicat d’Estudiants dels Països Catalans, Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (AFFAC), la PAH, el SEPC, Rosa Sensat, la CGT i CCOO, entre d’altres.

La presidenta d’Associacions Federades de Famílies d’Alumnes de Catalunya (aFFaC), Lidón Gasull, ha insistit que “la prioritat ha de ser, sempre, ser dins del sistema públic” i demana responsabilitat al departament i que no se suprimeixin línies d’educació pública.

Tancament de 111 línies públiques a Catalunya

Segons afirma la plataforma, el proper curs 2025-2026 es tancaran 111 línies públiques a Catalunya (43 d’I3 i 68 de 1r d’ESO) i s’incrementarà l’oferta educativa privada i concertada amb 21 grups. Tot i així, Gasull ha volgut enviar un missatge de tranquil·litat a las famílies que aquest dimecres iniciaran el període de preinscripció i els demana que no tinguin por perquè els seus fills “podran tenir plaça a la pública”.

Demanen una reunió urgent amb la conselleria d’Educació

La plataforma demana una reunió “urgent” amb la conselleria d’Educació i FP de la Generalitat per tractar el tancament de línies de l’educació pública. També reclama iniciar una negociació sobre els concerts educatius, que s’han de renovar l’any vinent. Consideren que és “una oportunitat única per fer una reordenació per a d’aquí a 10 anys” i suprimir les places de la privada i concertada que no siguin necessàries per acabar amb la sobreoferta.

Convoquen una mobilització el 29 de març

La Pública ha anunciat que el 29 de març, en el marc de la Festa de la Pública, organitzada per l’aFFaC, faran una mobilització des de l’Estació del Nord fins al Parlament per criticar el “desmantellament del sistema educatiu públic” i no descarten fer-ne més.

Imatge de l'autor/a