Segons ha confirmat a betevé fonts municipals, els agents s’han personat als tallers de l’Ajuntament al carrer del Perú prop de les 8 del matí per custodiar les urnes. Segons fonts municipals, les urnes no seran traslladades i restaran al magatzem.
? ÚLTIMA HORA: La Guàrdia Urbana custodia les urnes de votació que l’Estat guarda en dependències municipals al carrer del Perú
— btv notícies (@btvnoticies) 28 de setembre de 2017
Agents de la Guàrdia Urbana custodiaran les urnes fins diumenge, donant així compliment a l’ordre de la fiscalia decretada aquest dimecres. Dictaminava que les policies locals custodiessin el material electoral de l’Estat que guarda l’Ajuntament perquè no s’usi l’1-0.
.@bcn_ajuntament ja té l’ordre de fiscalia que ordena a @barcelona_GUB que no s’usin urnes de l’Estat que guarda el consistori per #1oct
— Marta Martorell (@martamartorell) 27 de setembre de 2017
D’aquesta manera, la Guàrdia Urbana fa efectiva la instrucció de la fiscalia, tot i la interlocutòria d’aquest dimecres de la magistrada del TSJC en què ordena als cossos policials que impedeixin l’obertura de locals públics pel referèndum. Fonts municipals precisen que li han donat compliment perquè en la interlocutòria, el TSJC no es pronuncia sobre la custòdia de material.
