El 112 és el telèfon destinat a emergències però malauradament hi sovintegen les trucades falses. Molta gent hi truca per error, per fer una broma o, fins i tot, per fer alguna consulta. XÈNIA ARTIGAS, responsable d'Operacions del 112 "Sí, el 112 es confon amb el 012, després hi ha gent que no ho confon, però el 112 és gratuït, llavors proven de trucar, llavors hi ha altres consultes com el telèfon d'un hospital..." En aquesta centraleta del 112 reben unes 15.000 trucades cada dia, fet que suposa un volum anual de més de 5 milions de connexions. Tot i això, d'aquestes, només aproximadament una de cada sis es correspon a avisos d'emergències reals. Concretament un 15%. Prop d'un 70% de les trucades són buides, és a dir, automatismes telefònics provinents de faxos o centraletes. El 15% restant, o el que és el mateix, 800.000 trucades, són avisos falsos. Davant d'això, la Generalitat pretén multar algunes d'aquestes trucades improcedents. JOSEP RAMON MORA, director general de Protecció Civil "La decisió està presa i quan tinguem els elements necessaris, que serà dins d'aquesta tardor, començarem a aplicar aquest procediment sancionador, especialment amb aquells telèfons que truquen reiteradament, moltes vegades." Precisament, la reiteració serà un dels barems a tenir en compte a l'hora d'aplicar les sancions. L'altre, la gravetat de l'avís, com els casos extrems que comportin una actuació real dels cossos d'emergència. XÈNIA ARTIGAS, responsable d'operacions del 112 "Fa uns anys vam tenir la recerca d'un nen, vam mobilitzar tots els cossos, mitjans aeris, i era una trucada falsa." JOSEP RAMON MORA, director general de Protecció Civil "Si la broma ha tingut com a conseqüència la mobilització de recursos reals, llavors la sanció és més greu..." Abans, però, caldrà enllestir un circuit administratiu que gestioni les multes de manera ràpida i eficient. Abans no acabi l'any, el 112 continuarà sent gratuït, utiltizar-lo per fer una broma ja no.