Els sectors que generaran més llocs de treball durant la campanya de Nadal 2012 seran el de la perfumeria, cosmètica, joguines, alimentació, distribució, l’hostaleria, el sector de la imatge i el so, així com també el de promotor comercial de grans superfícies.

A tot Espanya es preveu que la campanya de Nadal comporti 100.000 contractacions, i a Catalunya en concret es creu que n’hi haurà 20.000. Aquesta xifra és similar a la de 2011 i podria dividir-se en 16.000 contractacions a les comarques de Barcelona, 2.500 a les de Tarragona, 850 a les de Lleida i 320 a les de Girona.

Si aquesta previsió es compleix, seria el segon any consecutiu amb creixement zero de contractacions nadalenques. Abans de la crisi, la campanya de Nadal podia suposar un augment de les contractacions del 30 o 40%.

La crisi també ha generat canvis en els demandants de les feines temporals de la campanya de Nadal. Els demandants precrisi eren estudiants; actualment, també hi ha moltes persones majors de 45 anys.