La xifra d’alumnes positius i confinats no para de créixer. Aquest dijous s’ha registrat un altre rècord, més de 101.000 alumnes són positius de covid. Els centres educatius alerten que, durant bona part del seu dia a dia es limiten a gestionar els casos de covid. Assegueren que reben trucades constants i consultes per WhatsApp de les famílies amb dubtes, sobretot en relació amb els protocols. Aquesta situació està desbordant els centres, que a banda també han de notificar els casos nous.

En casos puntuals, els centres disposen de la figura d’una infermera escolar. És el cas dels Jesuïtes de Casp. La infermera escolar, ara per ara, s’encarrega de gestionar bona part dels casos de covid del centre, i de resoldre els dubtes dels familiars. Descarrega, per tant, d’aquestes tasques l’equip directiu. Les infermeres escolars, però, només s’han incorporat en alguns centres concertats.

Les baixes de docents, un altre daltabaix

Les baixes del professorat, que també augmenten a diari, són un altre factor que complica la gestió dels centres. Des de la tornada de les vacances de Nadal, Educació ha activat 8.000 substituts i es cobreixen les baixes al dia. De fet, el el conseller d’Eduació ha anunciat aquest dijous que els professors de secundària podran fer classes també a primària, si cal, a les escoles concertades.

USTEC: “Estem amb 100.000 positius a les escoles, és una bestiesa”

El sindicat de professors USTEC-STEs es mostra crític amb el protocol actual, que només confina l’aula quan hi ha cinc o més alumnes positius (o un 20 % de la classe). Asseguren que la situació actual dels centres educatius és de “col·lapse”. Per això, demanen tornar al protocol anterior, que establia el confinament de tota l’aula quan es detectava un únic positiu entre l’alumnat.

Escola sisena onada

La Intersindical denuncia la “situació límit” de la majoria de les direccions dels centres

Des de la Intersindical Educació asseguren que “els canvis constants de protocols, les errades en els programes de gestió i la delegació de responsabilitats del Departament d’Educació” comporten que la majoria de les direccions dels centres es trobin desbordades. Alerten que, ara per ara, “treballen set dies per setmana” només per gestionar la situació sanitària als centres i deixant de banda, diuen, la resta de responsabilitats que els pertoquen. “Vivim enganxades al mòbil i a l’ordinador” per gestionar casos.

Consideren “intolerable” que des del dia 9 de gener el departament hagi fet públics tres canvis de protocol. “La improvisació i les modificacions constants han generat molt dubtes a les famílies i han estat els equips directius els qui n’han patit les conseqüències”, expliquen.