Són estudiants amb discapacitats intel·lectuals, però això no els impedeix compartir jocs amb altres estudiants d'escoles ordinàries. És el mateix cas que en Marc, que, a més, té gairebé un 50 per cent de discapacitat visual. Per un dia, les diferències amb altres alumnes es dilueixen i fan plegats les mateixes activitats. MARC FERNÁNDEZ, alumne "Hem fet nous amics. Era molt divertit perquè t'agafaven i els altres corren." Una experiència també molt profitosa per a la resta d'alumnes. SANDRA DOMÍNGUEZ, alumna "Em sembla molt bé que hi hagi gent que no pot fer tantes activitats i que vingui amb nosaltres per poder jugar encara que no pugui fer tantes coses, però s'ho passa bé amb nosaltres." Tot i la pluja que ha caigut aquest matí, uns 200 alumnes d'escoles ordinàries i escoles especials de la ciutat han participat en aquesta jornada ludicoesportiva a la platja de la Barceloneta, en què han practicat jocs col·laboratius." TATE BONANY, directora de Joc Viu Associació "Com que es fa en cooperació tots junts, els que poden tibar més, tiben els que poden més. Els que poden participar més, participen menys, per intentar fer entre tots, l'activitat." El missatge de fons d'aquesta activitat és demostrar que una escola inclusiva és possible. SUSI CORDÓN, Àrea d'Infància i Joventut de Dincat "Implica que tu tinguis que adaptar allò que estàs fent. Si tu fas matemàtiques has de fer que tothom, tenir un llenguatge que tothom pugui entendre tots els alumnes, independentment de les seves condicions." Precisament el Departament d'Ensenyament té previst aprovar un decret d'escola inclusiva que ha de permetre garantir les mateixes oportunitats educatives per a tots els alumnes, independentment de les dificultats per a l'aprenentatge.

Durant unes hores, alumnes amb discapacitat i sense han participat en diversos jocs i activitats col·laboratives. “Com que es fa en cooperació tots junts, els que poden tibar més, tiben pels que poden menys, i els que poden participar menys, participen menys, per intentar fer entre tots l’activitat“, explica Tate Bonany, directora de Joc Viu Associació.

Per als participants, la jornada ha servit per fer nous amics i per entendre que tots poden participar dels mateixos jocs, si col·laboren. Un missatge que per a les entitats organitzadores deixa palès que l’escola inclusiva funciona. “Es tracta d’adaptar allò que estàs fent”, apunta Susi Cordón, de l’Àrea d’Infància i Joventut de Dincat, “si fas matemàtiques has de tenir un llenguatge que puguin entendre tots els alumnes, independentment de les seves condicions”.

Precisament el Departament d’Ensenyament té previst aprovar un decret d’escola inclusiva que ha de permetre garantir les mateixes oportunitats educatives per a tots els alumnes, independentment de les dificultats per a l’aprenantatge.