Ja estan a punt d’arribar els Reis i, per tant, és època d’escollir joguines. Cada vegada hi ha més veus que intenten trencar amb els rols i que defensen que les joguines són universals i no tenen gènere. També moltes botigues, en els darrers anys, han impulsat iniciatives per posar fi als estereotips de rol.

Una de les campanyes destacades d’aquest Nadal és la que ha impulsat la cooperativa Abacus. Amb la iniciativa “La joguina que no existeix“, es convida a reflexionar sobre la limitació que suposen els rols de gènere associats a les joguines per als nens.  Es tracta d’una caixa, en la qual hi ha fullets informatius sobre aquesta qüestió i unes ulleres que, de forma simbòlica, volen ajudar a veure el món sense blaus ni roses. El lot solidari es pot comprar per dos euros. Els beneficis es destinaran a EnCORatja’t, una proposta educativa de la Fundació Catalana de l’Esplai i altres entitats que promou la igualtat de sexe i la violència zero.

Els responsables de les botigues asseguren que cada vegada més famílies opten per joguines que no afavoreixin els estereotips de sexe, però que encara queda camí per fer. En alguns catàlegs, com el de la botiga d’Imaginarium, que aquest any celebra els 25 anys, ja és fàcil trobar nens jugant amb cuinetes o nenes arreglant cotxes. Tot i això a la majoria de prestatges dels comerços, però, costa veure aquest canvi. Els venedors creuen que els fabricants de joguines encara haurien de fer un pas més per lluitar contra els estereotips.