conductor bus tmb investigacio h16

TMB ha conclòs, després d’investigar-ho, que el conductor de l’H16 acusat de no obrir la porta del vehicle a dues noies va actuar correctament. Els paràmetres tècnics analitzats han avalat la versió del xofer, que assegurava que ell les va deixar sortir a la primera parada després que les passatgeres ho sol·licitessin.

La investigació interna de TMB ha verificat que a les 19.35 hores del dia 23 de desembre l’autobús es va aturar i va obrir les portes a la parada de Pg. Taulat-Provençals. A continuació, va passar de llarg de les parades Pg. Taulat – Diagonal Mar i Pg. Taulat – Pl. Llevant, perquè no hi havia registrada cap sol·licitud de parada. Quan l’autobús ja es dirigia a la parada següent, es va produir la petició per baixar de les dues noies. El registre marca aquesta acció a les 19.38 hores. Un minut després, l’autobús es va aturar a la parada, Sant Ramon de Penyafort – Ronda del Litoral, on va obrir les portes.

A continuació, el vehicle, ja sense passatge, va avançar fins a l’última parada del trajecte, al carrer d’Eduard Maristany. Tota aquesta informació concorda amb l’explicació donada pel conductor en les diverses entrevistes fetes amb els responsables de la línia.

Els serveis tècnics de TMB també han verificat que el sistema de sol·licitud de parada d’aquest autobús funcionava correctament, tant visualment com acústicament, i tant per al conductor com per als passatgers.

Un incident amb doble polèmica: la denúncia i la resposta inicial de TMB

Amb la verificació d’aquestes dades, TMB tanca la investigació feta arran de la denúncia d’una dona que va denunciar a través de les xarxes socials que el conductor de la línia H16 no havia deixat baixar les seves filles de 12 i 18 anys, tot i haver-ho demanat. Els resultats de la investigació s’han comunicat a la mare de les dues usuàries.

Davant d’aquest incident, el Comitè d’Empresa de TMB va donar suport al conductor i va criticar l’actitud pública de l’empresa municipal. D’altra banda, TMB han recordat que és una norma general de seguretat que els autobusos no puguin parar o obrir les portes fora de les parades establertes i ha volgut posar de manifest la professionalitat de la plantilla. A més, ha assegurat que es revisaran els protocols de resposta de les reclamacions per millorar l’atenció a la ciutadania i evitar respostes com la que va obtenir inicialment la mare de les noies, en què se li deia que no havien pogut identificar el conductor de l’autobús perquè no se’ls havia facilitat la matrícula.