La Behnaz és iraniana i va arribar a Barcelona ara fa 10 anys. Els seus inicis van ser complicats. Per això avui ha vingut per donar suport a altres nouvinguts. BEHNAZ REZAEI "Hablar sobre nuestra experiencia y espero que sirva para la gente que ahora entran aquí, a un sitio nuevo." En aquest saló hi ha més de 50 expositors entre empreses i associacions que volen orientar els estrangers i facilitar-los la integració. ANGELA ALFORD, presidenta del Barcelona Womens Network: "Es un sitio donde conocer a empresas que te pueden ayudar a asentarte en Barcelona, te pueden ayudar con una variedad de cosas y pueden ayudar tanto a empresarios como a familias a sentirse en casa, cómodos en Barcelona" MARIO RUBERT, director de Promoció de l'Ajuntament "Com aterrar a Barcelona, com fer-hi negocis i com gaudir la ciutat. També hi ha les sessions de networking per posar en contacte la comunitat internacional amb la comuntiat de Barcelona i evitar la guetització." I per això no hi podien faltar les encarregades d'ensenyar els costums... CARMETA I ROSER, castanyeres "Quina és la tradició perquè sinó aquest Halloween sembla que sigui de tots llocs i no és veritat. La cultura catalana, promocionar la cultura catalana i la tradició. I la castanya de Viladrau, que és molt bona, del Montseny." La segona edició del Barcelona International Community Day ha doblat les xifres d'inscrits respecte a l'any passat. Si el 2014 n'hi havia 2.000,enguany en són 4.000. Tot un èxit segons els organitzadors, que ja pensen en la tercera edició el 2016.

El Museu Marítim ha acollit la segona edició del Barcelona International Community Day. Com explica el director de Promoció de l’Ajuntament, Mario Rubert, s’hi explica “com aterrar a Barcelona, com fer-hi negocis i com gaudir la ciutat, posant en contacte la comunitat internacional amb la comunitat de Barcelona per evitar la ‘guetització'”.

Una de les entitats representades al Barcelona International Community Day és la Barcelona Womens Network, que reuneix prop de 200 dones de diverses nacionalitats. Hi participen des del primer any. “És un lloc on conèixer empreses que et poden ajudar a assentar-te a Barcelona, tant si ets empresari com si ets una família”, explica la presidenta de l’associació, Angela Alford.

Les xifres de participació han consolidat l’esdeveniment. El 2014 el saló es va estrenar amb unes 2.600 persones inscrites, mentre que aquest any han estat unes 4.000. Per això, els organitzadors n’asseguren, almenys, una tercera edició el 2016.