A l'Institut Icària avui han decidit fer una pausa en el temari del curs i dedicar el matí al debat entre alumnes i professors. CORINA REQUENA, cap d'estudis "Avui el que estem fent és una mica de reflexió conjunta amb cada professor a cada aula del què ha passat, del per què." El matí ha començat amb un debat en què els alumnes han expressat la seva opinió sobre el succés d'ahir i el paper que juga la violència a les aules. CLARA GARCÍA, alumna de 4t d'ESO "La violència no hauria de tenir lloc a l'educació. És incompatible. En un ambient on regna la violència no es pot educar a ningú, pel que jo crec." PAULA VIDAL, alumna de 4t d'ESO "L'escola és un lloc on venim a aprendre però també és un lloc on venim a saber conviure els uns amb els altres. I en aquest cas, no s'ha respectat això." A les 11 en punt, però, s'ha fet una aturada de cinc minuts de silenci per mostrar repulsa contra els fets. Els alumnes de batxillerat ja es van organitzar ahir en una assemblea i avui també han escrit textos de reflexió i s'han encarregat de repartir llaços negres entre la resta d'estudiants. ROC VERNADÍ, alumne de 2n de batxillerat "És clar que a fora s'ha replantejat tota la llei del menor, perquè és inimputable. Però aquí dins ho vam veure més com que el nen, al cap i a la fí, és una víctima de la societat." El matí de reflexió ha acabat amb una cadena humana formada per estudiants i professors que ha donat la volta al centre.

L’Institut Icària ha volgut aquest dimarts aturar el ritme habitual de les classes per donar espai els alumnes perquè poguessin reflexionar sobre els fets ocorreguts a l’Institut Joan Fuster aquest dilluns, en què un nen de 13 anys va matar un professor i va ferir dues professores i dos alumnes. Els alumnes han començat el dia elaborant pancartes de repulsa i després s’ha organitzat un debat a les aules, en què els estudiants han expressat les seves reflexions. “La violència no hauria de tenir lloc a l’educació. En un ambient on regna la violència no es pot educar a ningú”, explica la Clara García, estudiant de 4t d’ESO.

També hi ha hagut espai per parlar sobre la violència a petita escala. En Roc Vernardí, estudiant de 2n de batxillerat, considera que “el respecte és un tema complicat a les aules perquè qualsevol amb un acte petit pot faltar el respecte als professors”. Entre els estudiants també s’ha generat debat al voltant de l’alumne agressor. En aquest sentit, alguns alumnes consideren que al nen també se l’ha de considerar una víctima i reflexionen sobre la culpabilitat dels fets, que creuen que és compartida amb la societat. Els actes de condemna han acabat al migdia, amb una cadena humana en què alumnes i professors han encerclat l’edifici del centre.