
La pluja intensa amb calamarsa ha escombrat amb força a tocar del riu Besòs i al front marítim aquest divendres a la tarda. En pocs minuts, han descarregat més de 15 litres d’aigua per metre quadrat acompanyats de calamarsa i tempesta amb pedres en aquesta zona, mentre que en altres àrees de la ciutat no han vist ni una gota d’aigua.
Les situacions meteorològiques adverses han deixat sense servei durant una estona diverses línies del tramvia i el telefèric. També ha obligat a tancar un dels vestíbuls de l’estació de metro de Drassanes. A més, Protecció Civil ha activat l’alerta del Pla d’emergència per fortes pluges al Parc Fluvial del Besòs pel risc de desbordament del canal central.
Afectacions en la mobilitat
Les línies de tramvia T4, T5 i T6 han aturat el servei poc després de les 19 h, en plena tempesta.
També el telefèric de Montjuïc ha aturat el servei pel temporal durant gairebé uns 30 minuts.
La xarxa de metro també s’ha vist afectada pel temporal. L’aigua que s’ha acumulat dins el vestíbul de La Rambla de l’estació Drassanes ha obligat a tancar aquest accés.
38 avisos al Barcelonès
Els Bombers de Catalunya han atès en dues hores, entre les 17:30h i les 19:30h, 74 avisos per pluges a la Regió Metropolitana Nord, la majoria per caiguda d’arbres, petites esllavissades i inundacions de baixos. Al Barcelonès han estat 38 els avisos rebuts.
Alerten de la caiguda d’un arbre a la Ronda de Dalt
A les xarxes socials, altres usuaris també han compartit imatges de les conseqüències de pluja. @Antiradarcatala ha alertat a X de la caiguda d’un arbre a la B-20, just a l’altura del Nus de la Trinitat per enllaçar amb la C-58, sentit Sabadell.
Activat el Pla d’actuació municipal per ventades
L’Ajuntament de Barcelona ha activat el Pla d’actuació municipal per ventades davant la situació meteorològica prevista i l’increment del nombre de serveis que el cos de Bombers ha realitzat durant la tarda de divendres relacionades amb les fortes ratxes de vent.
L’activació d’aquest pla suposa el tancament, per seguretat, de tots els parcs i jardins de la ciutat fins a nou avís.
A més, l’Ajuntament fa un recull de recomanacions a tenir en compte durant l’episodi de ventades, com per exemple evitar pujar a llocs elevats o exposats al vent, no accedir a platges, espigons ni passeigs marítims, i extremar la precaució si hem de circular en cotxe o moto.