Alerta per una columna de fum visible des de diversos punts de la ciutat. El fet, però, és que es tracta d’un incendi que no afecta Barcelona, sinó una zona de vegetació de la serralada de Marina, a la zona de la deixalleria que hi ha entre Tiana i Montgat. Els Bombers de la Generalitat han rebut l’avís de l’incendi a les 10.45 h i a primera hora de la tarda han donat per estabilitzat el foc.
El foc s’ha iniciat amb tres focus gairebé simultanis i ha provocat un pirocúmul. Les flames s’han originat en un barranc i, poc després, han arribat a la carena. Fins al lloc dels fets s’hi han desplaçat 32 dotacions terrestres i 11 mitjans aeris dels bombers, així com també dels equips d’emergència. Les flames han afectat uns 48 hectàrees.

Detinguda una persona
Els Mossos d’Esquadra han detingut una persona per la seva presumpta relació amb l’incendi. La policia apunta que el foc podria ser provocat i té oberta una investigació per aclarir-ne l’origen.
Badalona Notícies ha publicat a Instagram el moment de la detenció del presumpte piròman.
Quatre municipis confinats: 16.000 persones
Els Bombers de la Generalitat han demanat el confinament de la població de Sant Fost de Campsentelles, Martorelles, Santa Maria de Martorelles i Tiana, i posteriorment a les 14 h l’ha aixecat. Se sumen a les ordres de confinament anterior de la urbanització Colònia Bosc i l’Alberg la Conreria que encara es mantenen. En total la població confinada han estat 16.000 persones.
Durant el confinament s’ha demanat a la població no sortir dels edificis i tancar portes i finestres. Per la seva banda, l’Ajuntament de Tiana també ha emès una ordre per confinar les masies de la zona de l’Alegria.

Segons explica el consistori de Tiana, l’incendi afecta la zona poliesportiva, que ha estat tancada i desallotjada. També s’ha hagut de tancar la piscina municipal, que serveix perquè els helicòpters carreguin l’aigua. A banda, està tallada la carretera B-500 entre Badalona i Mollet en ambdós sentits.
Arran d’aquest incendi, s’han rebut més de 250 trucades al 112.
El fum, visible des de Barcelona
Diversos barcelonins han alertat de la columna de fum visible des de la ciutat a través de les xarxes socials.