Diàriament compten el nombre de dones i d’homes que han opinat als mitjans. Un cop confirmades les xifres, les pengen a Internet i en fan difusió a les xarxes socials. El grup ha sorgit de la trobada a través de les xarxes socials i s’inspira en d’altres que hi ha arreu del món com Women also Know Stuff (Les dones també saben coses) i Hay Mujeres, de l’Amèrica Llatina.

El nou col·lectiu s’ha presentat aquest dijous a la tarda, en un acte a la seu del Col·legi de Periodistes de Catalunya, al qual ha assistit una àmplia representació de responsables polítics, entre els quals la vicepresidenta de la Generalitat, Neus Munté. A l’acte, s’ha llegit el manifest de la iniciativa que denuncia que “no hi ha cap mena de justificació per a la sobrerepresentació actual dels homes”. El text argumenta per als qui defensen que cal tenir en compte els mèrits de la persona, sense tenir en compte si és home o dona, que “és estadísticament improbable que el 80 % dels millors opinadors puguin provenir d’un 49 % de la població”.

La plataforma fa propostes als mitjans perquè augmentin la representació de les dones en el seus espais d’opinió, com ampliar la seva cartera de contactes i han ofert la llista elaborada pel mateix grup. També remarquen que cal augmentar la presència de dones en els equips directius dels mitjans. Al cap i a la fi, es tracta -diuen- d’aplicar els criteris de paritat que ja recull la llei.

En àmbits més pràctics, la politòloga Tània Verge ha explicat que hi ha altres maneres d’afavorir una representativitat femenina igualitària. Per exemple, avisar amb més antelació per participar en una tertúlia, “transmetre la idea que es valora l’expertesa de les dones i així reforçar la seva confiança” i també “instaurar una cultura del respecte a les tertúlies”. A més, cal que el mitjà faci saber que “donarà suport a les dones que rebin atacs sexistes a les xarxes o al mateix mitjà”.