La Mireya fa sis dies que està instal·lada en una habitació de l’Hotel Catalonia Plaza. Quan la van diagnosticar com a positiva de coronavirus, va passar uns dies a l’Hospital Clínic i ara el seguiment li fan en aquest hotel medicalitzat. Des d’allà,  ha explicat a betevé com és el seu dia a dia: “Des de primera hora ja sentim les infermeres trucant per telèfon per saber com es troben els pacients”, explica. I és que, el protocol establert per a aquests centres medicalitzats, intenta minimitzar el contacte entre personal sanitari i pacients.

El seguiment i les consultes es fan per telèfon i els pacients en disposen d’un de directe que els connecta amb infermeria, al qual poden trucar en cas que els calgui alguna cosa. “L’assistència per part dels sanitaris és molt bona”, assegura. I en els moments en què el personal sanitari ha d’entrar en contacte amb el pacient, disposen d’un equip de protecció adequat per fer les revisions presencials o fins i tot algunes proves.

Ni sortir ni obrir les portes de les habitacions

A l’hotel medicalitzat se serveixen cinc àpats al dia, tot i que la manera de recollir-lo també s’adequa amb la situació: “Ens deixen el menjar en caixes davant la porta”, explica la Mireya. Segons el protocol, no poden obrir les portes fins que el personal que el reparteix hagi marxat. Un cop es verifica que no hi ha ningú, poden fer però se’ls demana que portin la mascareta i que la recullin amb agilitat. Fan servir el mateix procediment per tal d’entregar la medicació. I és que, segons ens explica, tenen prohibit sortir de l’habitació i ni tan sols obrir la porta.

Tot i passar per moments durs i d’incertesa, la Mireya assegura que veu la situació amb optimisme. Agraeix el tracte del personal sanitari que l’està acompanyant en cadascuna de les etapes i la companyia d’amics i familiars, que ho fan més tot més fàcil, a través de videotrucades i xarxes socials.