Un centenar de veïns, familiars i amics s’han aplegat davant del mural del Mercat de l’Abaceria per recordar l’Amaia Arrazola, que va morir dijous. L’han recordada amb flors, espelmes i rotuladors, després d’una cerimònia íntima que s’ha fet a l’església de la plaça de la Virreina. La família ha aprofitat l’ocasió per agrair als veïns el suport, ja que l’Amaia era “una gracienca més“.
Clam per mantenir el mural de l’Amaia
Guarniments de festa major, rumba catalana, la torre del Rellotge o la plaça del Sol. Són alguns dels elements que posen en relleu la cultura popular de Gràcia i que va voler plasmar la il·lustradora al mural del Mercat de l’Abaceria. Va crear-lo el desembre del 2024, amb la intenció de narrar els esdeveniments que tenen lloc als carrers de la Vila de Gràcia durant tot l’any i vestir les obres de l’espai, que està previst que quedin enllestides l’estiu del 2026.
Els veïns de la Vil·la de Gràcia a través de les xarxes socials, estan demanant que es conservi el mural d’Arrazola. Un clam al qual també s’ha sumat la família: “M’encantaria que es conservés, seria ideal. Ara ja no està amb nosaltres, però continua viva en els seus murals, que són un reflex d’ella i el seu art”, ha assegurat Txemy Basualto, la parella d’Amaia Arrazola. En aquest sentit, el Districte de Gràcia ha confirmat a betevé que està estudiant si és possible conservar d’alguna manera el mural i quines serien les millors condicions per fer-ho.