Diversos voluntaris de Greenpeace s’han organitzat per exigir solucions i sensibilitzar els consumidors sobre la quantitat d’envasos de plàstic que la població adquireix cada dia. En una de les accions es demanava a la gent si podia obrir la bossa per analitzar tot el que havien comprat, d’aquesta manera pretenien fer veure si aquella compra es podia fer sense la necessitat d’utilitzar tant de plàstic d’un sol ús.

A més, han anat recollint aquest plàstic innecessari per tal que els ciutadans que passaven per la zona prenguessin consciència de la situació. També han animat la població a denunciar penjant fotos a les xarxes socials de fruites i verdures envasades amb l’etiqueta #DesnudaLaFruta. 

L’ONG impulsa aquesta iniciativa perquè considera que davant el gran consum de plàstic no només han d’actuar els consumidors  sinó també les empreses. Per això, els demana que han d’adquirir un compromís per solucionar-ho, ja que actualment més de 12 milions de tones de residus arriben cada any al mar. Aquest fet provoca que més d’un milió d’aus marines i més de 100.000 mamífers marins morin. Els organitzadors afirmen que cal prendre consciència que posar fi als plàstics d’un sol ús és necessari per salvar el planeta.

Aquest mes d’abril, Greenpeace s’ha dedicat a recollir firmes per exigir a les empreses i supermercats que eliminin plàstic que no són útils. En total han recollit més d’un milió de firmes a tot el món. Unes firmes que aquest dissabte han estat entregades al responsable del Carrefour de la Rambla.