escola concertada
Escolta aquesta notícia

L’endemà de l’acord amb els sindicats educatius CCOO i UGT, el govern de la Generalitat anuncia un pla de rescat a l’escola concertada, que recurrentment ha denunciat asfíxia econòmica. El Departament d’Educació destinarà als centres concertats 390,9 milions en els propers cinc anys, d’ara al 2030. Aquesta és una xifra molt propera als 400 milions que històricament ha demanat la patronal del sector.

Els 390 milions pressupostats es destinaran a cobrir les despeses de funcionament dels centres (193 milions), a millorar la partida per a l’alumnat vulnerable (42 milions) i també destinar 156 milions per incrementar la plantilla docent, que no s’actualitzava des del 1995. La concertada guanyarà 1.800 professors més entre aquest curs i el que ve.

Partida per a l’alumnat vulnerable

La signatura de l’acord s’ha fet aquest dimarts al matí en un acte en la Generalitat en què han participat el president, Salvador Illa, així com el conseller de la Presidència i actual conseller d’Educació i Formació Professional en funcions, Albert Dalmau. Illa ha assegurat que es tracta d’un “acord històric” amb el qual es “reivindica i reconeix el paper i la tradició a Catalunya de l’escola d’iniciativa social” i se la dota dels recursos que necessita per “seguir desenvolupant una tasca bona per al país”.

El govern català millora el finançament de les escoles concertades, amb 390 milions d'ara al 2030 | Departament d'Educació, escoles, instituts

Tancament d’escoles concertades

Ja fa anys que la patronal de les escoles concertades denuncia els problemes de finançament dels centres. De fet, en l’última dècada hi ha hagut un degoteig constant de centres que han anat tancant, per la pèrdua d’alumnat, però també pels problemes econòmics. A això s’hi suma la pèrdua de concerts educatius, la partida que el govern destina a cada centre depenent del nombre d’estudiants que tingui. El curs vinent, a Barcelona es perdran 10 classes concertades a escoles de Barcelona.

En l’acte hi han participat també els representants de les concertades: la secretària general de la Fundació Escola Cristiana de Catalunya (FECC), Meritxell Ruiz; el president de l’Agrupació Escolar Catalana (AEC), Oriol Blancher; el president de l’Associació Professional Serveis Educatius de Catalunya (APSEC), Josep Closa; el president de la Federació Catalana de Centres d’Ensenyament (FCCE), José Luis Díaz, i president de la Confederació de Centres Autònoms d’Ensenyament de Catalunya, Carles Camí.