El tancament del Parc de Collserola suposarà canvis per als prop de 15.000 veïns que es calcula que viuen en aquest espai. Tot i que podran entrar i sortir de la zona sense restriccions i seguir amb el seu dia a dia, el govern català els ha demanat col·laboració per evitar la propagació de la pesta porcina.
La secretària general del Departament d’Agricultura, Cristina Massot, ha demanat que segueixin una rutina de desinfecció de sabates o rodes de bici i ha detallat: “Els donarem instruccions clares per fer-ho”. Massot ha afegit que es podrà fer amb una dissolució d’aigua i lleixiu o bé amb altres productes dels quals ja n’informaran més endavant. Per altra banda, també demanen a la població no deixar restes de deixalles i ser molt curosos amb les escombraries.
A la pràctica, eliminar la població de senglars
Massot també ha confirmat que l’objectiu de les actuacions que es faran al Parc de Collserola és eliminar tota la població de senglars o rebaixar-la al màxim, ja que es tracta d’una malaltia molt greu. Ara mateix, es calcula que dins del parc natural hi ha entre 500 i 600 senglars i l’objectiu és que, de mitjana, només en quedi un per cada quilòmetre quadrat. Per fer-ho possible, s’instal·laran trampes. Ara ja se n’han col·locat una quarantena i s’arribarà al centenar. Fins que no s’aconsegueixi aquest objectiu, el perímetre continuarà tancat.
Sancions per a qui infringeixi les normes
El tinent d’alcaldia de Seguretat, Albert Batlle, ha demanat col·laboració a la ciutadania per complir les restriccions “tal com va passar durant la pandèmia”. Ha reconegut que pretendre tancar tots els accessos és impossible i per això apel·la a la responsabilitat. Batlle ha avisat que hi haurà infraccions per a qui se salti les restriccions.
Es calcula que cada any visiten el Parc de Collserola cinc milions de persones. Els dies feiners, ho fan prop de 5.000 persones cada dia i els festius, entre 10.000 i 15.000. El 50 % hi accedeix des del terme municipal de Barcelona.