El servei Joves de Barcelona ha rebut gairebé 200.000 consultes, un 20% més que el curs anterior. Les principals preocupacions han estat acadèmiques (29 %). Per darrere hi ha els dubtes relacionats amb la salut, la sexualitat i els esports (15 %), i les qüestions laborals (9 %). El comissionat de Polítiques d’Infància, Adolescència, Joventut i LGTBI, Javier Rodríguez, ha assegurat que és una gran tasca acompanyar els joves “en la cerca d’habitatge i feina, formació acadèmica i benestar emocional”.
Creixen les consultes tant presencials com telemàtiques
Segons les dades que ha fet públiques l’Ajuntament de Barcelona amb motiu del Dia Internacional de la Joventut, que se celebra dilluns, durant el curs 2023-24 vuit de cada deu atencions s’han fet presencialment en algun dels 18 punts repartits per la ciutat o en algun dels 86 instituts. També s’ha registrat un augment de les consultes telemàtiques a través de WhatsApp o les xarxes socials, que han crescut un 20 %.
Més atencions al servei d’atenció emocional
El servei d’escolta emocional adreçat a adolescents de 12 a 20 anys, conegut com a Aquí t’escoltem, també ha registrat un augment d’usuaris, sobretot en la modalitat grupal. El darrer curs el van fer servir 20.992, un 60 % més que el curs passat. En canvi, només van optar per l’atenció psicològica individual 1.215 joves, una xifra que es manté estable en comparació amb l’any anterior.