
(ACN/ redacció) La flotilla ha denunciat que la cort colonial israeliana ha decidit allargar dos dies la detenció dels activistes, Saif Abukeshek i Thiago Ávila, després de declarar als jutjats d’Askelon. Ambdós, ingressats des d’aquest dissabte a la presó de Shikma (al nord de Gaza) han començat una vaga de fam i han denunciat maltractaments i tortures. Israel acusa els dos activistes, especialment Abukeshek, de tenir vinculacions amb Hamas.
La defensa dels activistes ha impugnat el procés, perquè argumenta que la detenció va tenir lloc en aigües internacionals i no té base legal.
Sense càrrecs formals de la Fiscalia
Segons ha explicat la defensa dels activistes, exercida pel grup Adalah, la Fiscalia no ha presentat de moment càrrecs formals, però ha demanat una pròrroga de la detenció de quatre dies, amb una llista de presumptes delictes que inclouen l’assistència a l’enemic en temps de guerra, contacte amb un agent estranger, pertinença i prestació de serveis a una organització terrorista i transferència de béns per a una organització terrorista.
Procés il·legal i abús físic
Les advocades d’Adalah, Hadeel Abu Salih i Lubna Tuma, han argumentat davant del tribunal que tot el procés legal és defectuós i il·legal i han qüestionat la jurisdicció de l’estat d’Israel. Han afirmat que no hi ha base legal per a l’aplicació extraterritorial d’aquests delictes a les accions de ciutadans estrangers en aigües internacionals. Finalment, asseguren que Israel fa aquestes acusacions com a represàlia contra els activistes. També ha denunciat greus abusos físics que podrien constituir tortura, incloent-hi pallisses i l’aïllament.