No ho sembla, però això és una cuina. No necessita gas ni electricitat, només molt de sol i paciència. Amb aquesta proposta, una empresa de plaques solars fotovoltaiques vol demostrar que aquesta energia és accessible a tothom i que es pot cuinar de forma totalment ecològica. JUAN JOSÉ, director tècnic d'ECO "Los rayos de luz entran dentro de la caja a través del vidrio, pero luego los rayos infrarojos que generan calor no pueden escapar. Es como una especie de efecto invernadero en pequeñito." "Si bé en els seus inicis la fira Biocultura estava basada en l'alimentació ecològica, a mesura que avancen les edicions, hi trobem més oferta." Una de les propostes que ocupa més estands és la de la cosmètica ecològica. Es tracta de productes elaborats de forma totalment natural, basats en receptes d'herboristeria tradicional, però fabricats amb les tècniques actuals. ANA ISABEL DE ANDRÉS, directora tècnica del Taller Amapola "La preocupación era comer alimentos saludables, pero claro, después tienes que tener cuidado con muchas otras cosas como es la ropa que utilizas, los productos de limpieza o los cosméticos." Passejant per la fira també hi hem trobat matalassos ecològics, una gran varietat de propostes per als horts urbans i empreses de reformes que poden convertir la nostra casa en una llar eficient. Aquest any s'ha batut rècord d'expositors. Alguns, fins i tot, ja estan en llista d'espera per a l'edició de l'any que ve.

L’objectiu de Biocultura és fer pedagogia per a un consum responsable i mostrar tota la varietat de productes ecològics que hi ha al mercat: des de cosmètica, tèxtil orgànic, ecomaterials, energies renovables o teràpies. Es tracta de la fira més important en la matèria de l’Estat espanyol on aquest any hi ha hagut més de 700 expositors i 15.000 productes d’alimentació ecològica, a banda dels teixits orgànics, mobiliari i decoració sostenibles, turisme rural, banca ètica, joguines, artesania, música, llibres, etcètera. La diversificació de la oferta ha estat el tret distintiu d’aquesta 19a edició.

Tot i la gran afluència de públic interessat en els productes naturals, Biocultura és una cita per a professionals que volen apropar-se als productes respectuosos amb el medi ambient i comercialitzar-los. De fet, el volum de negoci ha augmentat força durant els darrers anys.