El cotxe del Paolo Pizzighella no passa desapercebut pels carrers de la ciutat. Es tracta d’un Fiat 500 L blanc de l’any 1971, tot un clàssic amb molts quilòmetres a les rodes. El va comprar a Itàlia el seu avi, una dècada abans que el Paolo nasqués i, des d’aleshores, no se n’han separat.
Per no perdre aquest company de viatge, el Paolo ha hagut de tornar a matricular un parell de cops el vehicle i, fins i tot, canviar-li el motor. Ara és com ell diu un “retro elèctric”, un cotxe que a banda de portar-lo a tot arreu també és el seu vehicle d’empresa.
El cotxe amb què va començar a conduir
Els primers records que el Paolo té del cotxe es remunten a quan era molt petit. “El meu avi ajudava molt a la mare i recordo viatjar molt en aquest cotxe per anar a l’escola i a tot arreu“, explica. Quan va complir els 18 anys, va conduir-lo per primer cop amb el carnet de conduir per estrenar. “L’avi el tenia aparcat, perquè es va comprar un cotxe nou i em va dir: fes servir aquest cotxe i destrueix-lo si vols, perquè quan un comença a conduir sempre ho fa amb cotxes vells i fets caldo”, riu Paolo. I des d’aleshores mai no s’ha desprès d’aquest regal i hi circulava per Itàlia.

Matriculat com a vehicle històric
L’any 2012, el Paolo va visitar Barcelona i es va enamorar de la ciutat, fins al punt de traslladar-se per viure-hi. “El vaig haver de matricular com a històric, perquè no podia circular més de sis mesos amb la matrícula italiana”, recorda. I així va estar fins al 2020, perquè amb l’entra de la zona de baixes emissions (ZBE) es va limitar el nombre de dies per circular amb aquest tipus de vehicles.

La conversió a elèctric
Abans d’entrar en vigor la ZEB, el Paolo ja s’havia plantejat canviar el motor al cotxe. “A Itàlia vaig provar un cotxe reconvertit a elèctric i em va agradar molt, semblava un mini Tesla“, explica. Aleshores el va eliminar com a cotxe històric i va tornar a Itàlia per fer allà la conversió amb la llei retrofit. “L’empresa Newtron Itàlia va fer tota la feina i el vaig haver de tornar a matricular com a cotxe elèctric“, comenta.
I un cop tornat a Barcelona, en passar l’ITV només li van fer afegir els cinturons de seguretat com a qualsevol turisme. D’això ja fa gairebé tres anys, i ara ja pot circular per la ciutat sense problemes. “El faig servir per desplaçar-me a tot arreu i també per a la feina. Així ha passat de ser el cotxe del meu avi al meu cotxe d’empresa”.
