
Després de la polèmica sorgida per la proposta de la Sindicatura de Greuges de Barcelona sobre la prohibició de totes les estufes a les terrasses dels locals, la FAVB ha emès un comunicat en què es mostra partidària de la mesura. La Federació d’Associacions de Veïns i Veïnes de Barcelona dona suport al síndic per la seva actuació “davant l’evident realitat que s’estava incomplint, de forma molt greu, l’ordenança que prohibeix les estufes de gas des d’aquest 1 de gener”.
També asseguren que el nombre d’inspeccions que ha fet l’Ajuntament “és irrisori”, ja que no arriba al 10 % de les llicències actuals. Afegeixen que “seria desitjable un major esforç inspector, la qual cosa, potser per pressions, sembla que va minvant”.
Ara creu que cal anar més enllà i prohibir les estufes elèctriques. Lamenta que el Gremi de Restauració i alguns partits polítics argumentin que no està demostrat científicament el malbaratament que suposen. I entenen que “aquestes afirmacions només poden ser fruit de la mala fe, la ignorància o el negacionisme climàtic”.
Font de contaminació
En un comunicat l’entitat vol “constatar, tal com diu la resolució del síndic, que està analitzada i demostrada l’enorme contribució de les estufes a la contaminació. Les estufes de combustió ho fan de forma local i directa als espais ciutadans propers, mentre que les elèctriques ho fan de manera indirecta pel seu consum i baix rendiment”.
Lamenten, a més, que “es dona la paradoxa que s’està fent molta pressió a la ciutadania per tal que les seves llars estiguin ben aïllades i siguin eficients energèticament, mentre el carrer s’escalfa amb un malbaratament de recursos esfereïdor”.
