L’OMS considera el maltractament a la gent gran com una de les formes de violència més ocultes. Es considera que aquest abús és qualsevol acció o omissió que causa dany o patiment a una persona gran. El president de la Federació d’Associacions de Gent Gran de Catalunya (FATEC), Josep Carné, explica en la secció del betevé directe que, malgrat que el maltractament afecta una part de la població gran, només un de cada 10 casos s’acaba denunciant.
Entre els casos detectats de violència sobre la gent gran hi ha el maltractament físic, l’abús psicològic i la falta d’atenció en les cures. Josep Carné també alerta del maltractament econòmic, com els robatoris i l’ús indegut de les propietats o els estalvis de la persona gran, un abús comès principalment per part de la família.
Una jornada per prendre’n consciència
El president de la FATEC recorda que el 15 de juny és el Dia Mundial de la Presa de Consciència sobre l’Abús i el Maltractament en la Vellesa. La federació participa en una jornada que s’organitza el dia 16 de juny al Palau Macaya, amb l’objectiu de fer més visible aquesta problemàtica i sensibilitzar la societat davant el maltractament a les persones grans.