LAURA COLLS, vicepresidenta FAPAC: "No senyors no es tracta de donar més hores de vetlladors ni més hores de suport, sinó realment el que ens calen són polítiques més d'una escola inclusiva. I no hem d'inventar res perquè ja està tot inventat, votat i més que dit en seu parlamentària, en plans i en principis d'escola inclusiva."

Una fita que, diuen, queda recollida en un pla d’acció vigent fins a 2015, però del qual, segons la FaPaC, se sap ben poc. Segons la federació de pares i mares en els últims tres cursos hi ha 600 alumnes amb necessitats educatives especials (NEE) que han passat de les escoles ordinàries als centres d’educació especial per manca de recursos. Exigeixen que el Departament aposti més clarament per un sistema educatiu en igualtat d’oportunitats. Des de la FaPaC interpreten com un “greu menysteniment” que no es donin xifres del compliment del pla d’acció Aprendre junts per viure junts (2008-2015). De fet el 28 de maig passat en seu parlamentària el Departament va anunciar l’elaboració d’un nou pla estratègic d’atenció a la diversitat en el marc de l’escola inclusiva.

Les associacions de pares i mares asseguren que tampoc no entenen que el Departament d’Ensenyament “s’hagi tret del davant” l’informe sobre les recomanacions de l’escola inclusiva presentat pel síndic de greuges l’octubre de 2013. Per tot plegat exigeixen el desenvolupament d’un “veritable sistema educatiu que entengui que l’escola inclusiva és un motor de canvi i que implica que els alumnes puguin aprendre en condicions d’igualtat als centres ordinaris malgrat les seves diferències”.