El projecte de transformació de la Rambla preveu la reutilització dels fanals històrics de quatre o cinc braços als àmbits on antigament es localitzaven les portes de la muralla medieval de la ciutat. En molts casos aquestes ubicacions coincideixen amb els espais majors que s’estan creant gràcies al projecte de remodelació de la Rambla, com ara els espais de plataforma única. Aquests espais són al portal de Santa Anna, Portaferrissa, portal de la Boqueria i portal de Trencaclaus. En tots aquests punts, la referència arqueològica se senyalitza amb la instal·lació de quatre fanals en cada cas. En cadascun d’aquests àmbits el paviment també serà diferent al que hi haurà a la resta del passeig.
Nou model de fanal
Pel que fa a la resta del passeig es col·locarà el nou model de fanal que ja està instal·lat a la part transformada, a la zona de Colom amb Santa Madrona. Es tracta d’un model contemporani, especialment dissenyat per al projecte de transformació de la rambla, que vol unificar no només els elements de lluminàries d’aquesta via, sinó actuar com a suport únic de banderoles, senyals de trànsit i altres elements urbans que es troben a la via pública.

Fanals històric sense braç
Els fanals històrics sense braç, segons han informat a Infobarris fonts municipals, es retiraran i quedaran sota custòdia de l’àrea d’enllumenat públic de l’Ajuntament de Barcelona. Les mateixes fonts afegeixen que cap de les lluminàries històriques de la Rambla són originals.

La Rambla, en obres des de fa tres anys, ha encetat una nova fase a la part alta. És la part més concorreguda, la que arriba a la plaça de Catalunya. Els treballs baixen fins al carrer de la Portaferrissa i s’aniran fent progressivament per no ocupar tot l’espai i facilitar el pas dels vianants.