L’Assemblea Groga de Gràcia, formada per famílies i professionals de l’educació del barri, ha engegat la campanya “Excel·lent general” per posar de manifest el seu rebuig a la proposta d’Educació d’avaluar els alumnes de manera telemàtica el tercer -i últim- trimestre de curs. Denuncien que l’actual crisi del coronavirus està afectant de maneres molt diverses els alumnes i asseguren que qualificar-los de manera virtual seria injust. També la Federació d’Associacions de Mares i Pares d’Alumnes de Catalunya (FaPaC)  s’ha posicionat en contra de l’avaluació telemàtica.

Martina Gasull, membre de l’Assemblea Groga de Gràcia, assegura que les diferències entre els alumnes no venen marcades només per la “bretxa digital”, si no que l’escenari de confinament obre la porta a múltiples realitats personals que poden afectar els nens i els joves i que fan difícil establir uns criteris de qualificació equitatius de la seva feina a casa. “Hi ha alumnes que tenen els seus familiars metges, per exemple, pares teletreballant o situacions personals complexes” i això els pot afectar a l’hora de seguir una avaluació assegura Gasull.

Gasull assegura que hi ha nens i nenes que s’han vist “angoixats” per l’excés de feina que els arribava de les escoles. A més, reconeix que els mestres també es veuen obligats a treballar en condicions molt diverses “alguns fins i tot han de tenir cura dels seus fills mentre treballen” ha afegit.

 

En la mateixa línia, algunes escoles del barri han posat en marxa la campanya “Jo no soc profe” per posar de manifest l’excés de responsabilitat en la formació dels nens i nenes que la crisi del coronavirus està posant sobre els pares i mares.