alumnes institut
Imatge: Jordi Pujolar (ACN)

(Redacció/ACN) El Departament d’Educació convocarà al gener un grup d’experts en ciència i tecnologia per abordar com mantenir la mateixa càrrega horària de les assignatures que es fusionaran a batxillerat a partir del curs vinent, 2025-2026. Ho ha dit la consellera d’Educació, Esther Niubó, en declaracions a SER Catalunya, després de la polèmica generada pels canvis en el currículum que preveuen fusionar diverses matèries i, per tant, reduir les hores globals de les ciències.

La polèmica arriba just en un moment en què s’ha evidenciat que queda molt a fer en l’àmbit científic i matemàtic a escoles i instituts. En les recents proves TIMMS, els alumnes catalans van suspendre en aquestes àrees, per sota de la mitjana europea i estatal. Arran dels mals resultats generals de l’Informe PISA, el Departament d’Educació ja va crear un altre grup d’experts per abordar el fracàs acadèmic.

Preocupa la reducció d’hores de ciència

Aquest dijous, la consellera Niubó ha concretat que consultaran membres de societats científiques i experts en didàctica i docència amb l’objectiu de treballar uns itineraris que complementin les assignatures de física i química, que passen de dos a una, i biologia, geologia i ciències ambientals, que també s’agrupen.

La polèmica va encetar-se aquesta setmana després que els instituts rebessin una circular d’Educació anunciant els canvis per al curs vinent: fusions a les assignatures científiques i canvis a literatura catalana i castellana, que passaran a ser matèries optatives. L’anunci va rebre una allau de crítiques del món docent. Al Parlament, aquest dimecres la consellera va dir que garantirà que la literatura catalana i la castellana no siguin optatives sinó “de modalitat”. El president de la Generalitat, Salvador Illa, va assegurar que això no implicava una rectificació i va dir que el seu govern “no juga ni amb la llengua ni amb la literatura catalana”.