inspecció supermercat frau elèctric
Escolta aquesta notícia

L’operació conjunta de la Guàrdia Civil, la Policia Nacional i la Guàrdia Urbana que betevé va avançar que s’estava duent a terme per tot Barcelona ha permès detectar 24 supermercats que punxaven la llum de la xarxa general del carrer per abastir-se d’electricitat. Les inspeccions es van fer el 2 de desembre en un total de 26 establiments dels districtes de Nou Barris, Sant Andreu, Sant Martí, Gràcia, l’Eixample i Ciutat Vella. Alguns d’aquests establiments estan oberts al públic les 24 hores i la majoria són franquícies. Es calcula que l’import defraudat per aquests establiments és de 2,5 milions de kW h, l’equivalent al consum anual d’electricitat de 715 habitatges.

Arran de la inspecció, hi ha 26 persones investigades pels delictes de defraudació de fluid elèctric.

Detectades nombroses infraccions administratives

A banda del frau elèctric, les inspeccions realitzades també han permès detectar nombroses infraccions administratives. Així, la Guàrdia Civil ha incoat 16 expedients de denúncia per contraban, etiquetatge erroni dels productes a la venda, productes caducats i bàscules manipulades, entre d’altres.

Per la seva banda, la Guàrdia Urbana ha detectat 87 infraccions relacionades amb la seguretat, la higiene i el compliment de la normativa. Entre les deficiències que s’han trobat hi ha la manca d’extintors i de senyalització d’emergència, la venda d’aliments en mal estat i l’exercici l’activitat comercial sense llicència. En matèria d’estrangeria, la Policia Nacional també ha identificat 59 persones, de les quals cinc s’ha determinat que eren víctimes d’explotació laboral i cinc més estaven en situació irregular.

Pel que fa a Inspecció de Treball i Seguretat Social, fins al moment, s’han detectat 23 infraccions.