Durant més d’una hora  quatre persones de l’Espai de l’Immigrant, situat al Raval, han anat a l’Institut Bosc per explicar de viva veu com viuen el racisme. L’Ulises és un dels membres de l’entitat que hi ha anat. L’home ha explicat que a les escoles la discriminació pel color de pell s’amaga sota el paraigües de l’assetjament i, per tant, no es tracta bé aquesta problemàtica social. El col·lectiu considera que aquest terme s’explica des d’un punt de vista teòric i no és prou significatiu per als joves. Per ells, el més important és explicar el tracte diferencial a través d’exemples i en primera persona.

Xerrada sobre els refugiats de l’Aquarius

Durant la jornada d’aquest dilluns el taller s’ha centrat en l’actualitat informativa. S’ha reflexionat sobre la situació dels immigrants que han arribat a València a bord del vaixell Aquarius. L’Ulises i la resta dels integrants de l’associació han explicat als alumnes la necessitat de tenir fronteres obertes per acollir refugiats que marxen del seu país per buscar un futur millor. Als joves se’ls ha explicat que més “d’un 90 % dels estrangers que entren a Espanya ho fan de forma legal i que només un 5 % arriben de forma il·legal“. L’Ulises considera que el 5 % representa una xifra irrisòria i que hi ha una “gran campanya mediàtica per criticar els immigrants que arriben sense permís al país”. Els qui han impartit el curs també han explicat que la societat ha contribuït a diferenciar els individus en funció del color de la pell, la religió, l’idioma i segons el gènere.

El racisme “invisible”

“En general a l’escola es nega el racisme”, ha assegurat l’Ulises. Segons ell, el problema arriba quan no s’admet aquesta discriminació i per tant “no es discuteix, no s’entén, no es visibilitza i tampoc no es denuncia”. L’Ulises ha dit als joves que els immigrants que denuncien racisme se’ls tracta de “paranoics” i exagerats. Ja fa set mesos que tant el Sindicat de Manters com l’Espai de l’Immigrant estan fent xerrades a associacions, centres educatius i entitats de lleure com caus. Segons ell, l’actitud dels joves escolars que participen en els tallers està sent molt positiva.