Escolta aquesta notícia

L‘Escola Judicial es queda a Vallvidrera indefinidament, més enllà del 2027 (quan se n’extingia el conveni vigent). La raó d’aquesta decisió és que el president de la Generalitat, Salvador Illa, i la presidenta del Consell General del Poder Judicial (CGPJ) i del Tribunal Suprem, Isabel Perelló, rubriquen aquest dilluns la cessió indefinida de l’immoble.

L’escola dels futurs jutges i magistrats espanyols és a la carretera de Vallvidrera, a la falda de Collserola, i està a Barcelona des del 1997. Des d’aleshores, més de 3.000 jutges s’han format a l’Escola Judicial.

Donar a conèixer la “realitat” de Catalunya

El president Illa s’ha mostrat satisfet amb l’acord i ha posat en valor els “fruits positius” que l’escola ha donat per a tothom: per als alumnes que hi han passat, així com per la Generalitat, que “ha pogut donar a conéixer la realitat de Catalunya”.

Per a la presidenta del CGPJ, el fet que la fase formativa es realitzi a Catalunya té un “enorme significat” i una “importància estratègica per a la formació dels jutges”.

Trasllat temporal a la Ciutat de la Justícia

A banda de la cessió gratuïta i indefinida de l’edifici de Vallvidrera, la Generalitat i el CGPJ han acordat el trasllat de l’Escola Judicial a la Ciutat de la Justícia mentre es fan obres de rehabilitació a l’edifici de l’escola.

En concret, cal renovar-ne el sistema de climatització. Els treballs (i el trasllat a la Ciutat de la Justícia) està previst que comencin l’estiu del 2026 i que acabin a finals del 2027.