Els alumnes de quart han estat els encarregats de dissenyar els gabions vegetals i de triar el tipus de plantes que s'hi posarien. HAUNA, alumna de 4rt "Era una mica complicat perquè havíem de mesurar i tot això." RABUSH, alumne de 4rt "El més fàcil, fer els quadrets, els 12, i el més difícil, mesurar-ho." ZINEDIN, alumne de 4rt "Primer, han portat les plantes per enganxar-les en el hort vertical i, després, ja no cal que les reguem perquè es rega automàtic." MARIAN, alumna de 4rt "I amb l'aula de ciències baixàvem a baix a veure com quedava." L'hort té diferents nivells que permeten tenir una part de conreu i recol·lecció, plantes aromàtiques i culinàries i plantes que permeten atreure especies animals. Amb aquest projecte es pretén un participació activa del centre i dels alumnes en el manteniment i el conreu de l'hort vertical MARC GRAÑÉN, paisatgista "La implicació que tenen és total i entregada. Els agrada veure com creixen les plantes, els agrada saber quines plantes hi ha, els agrada olorar-les, tocar-les, mimar-les, saber per a què serveix cada planta." L'hort és fruit d'un conveni entre Parcs i Jardins i l'Obra Social La Caixa i està vinculat amb el Pla d'educació de Ciutat Vella. MERCÈ HOMS, regidora de Ciutat Vella "Aquesta consigna de dia al pati es comença a treballar per al coneixement i la sensibilització del medi ambient, perquè això al final es traslladi també en l'urbanisme de la nostra ciutat, i fer ciutadans més responsables." Aquest és el tercer hort vertical de les escoles de la ciutat, després de la Sadako, a Sarrià - Sant Gervasi, i l'Escola La Pau, de Sant Martí.
El primer centre escolar que va tenir un hort urbà vertical va ser l’Escola Sadako, de Sarrià – Sant Gervasi. Més tard s’hi va afegir l’Escola Sant Pau, a Sant Martí. I finalment s’hi ha sumat l’Escola Drassanes, a Ciutat Vella. En aquest centre s’hi ha instal·lat una estructura de gabions vegetals a la paret del pati, que recull l’aigua de la pluja amb un sistema de reg automàtic. S’hi poden trobar des d’herbes aromàtiques i culinàries fins a tomaqueres i maduixeres. També es poden veure plantes que atrauen espècies animals com les papallones. Tot per fomentar la biodiversitat.
Al projecte de l’Escola Drassanes es busca la participació activa del centre i també dels alumnes, tant en el manteniment com en el conreu de l’hort vertical, a través d’un projecte educatiu inserit dins de l’Agenda 21.
Actualment a Barcelona hi ha 13 horts en 10 districtes i un total de 343 parcel·les adjudicades a majors de 65 anys i a 26 entitats.