Imatge: ACN
Escolta aquesta notícia

(ACN/Redacció) Els treballadors de l’Escola de la Dona, en vaga parcial contra els canvis de les condicions laborals, s’han concentrat aquest dimecres a Barcelona. El sindicat CGT alerta que el centre es troba en una situació crítica i assegura que “perilla la seva existència”. En canvi, fonts de la Diputació de Barcelona defensen que l’escola “en absolut” està en perill, sinó que el que s’està fent és “potenciar-la”. 

Vaga parcial des de l’abril

Una de les docents explica que el 15 de gener Recursos Humans els van comunicar canvis organitzatius al centre i altres qüestions com la “no substitució de docents que es jubilen”, la “desaparició” d’ensenyaments i la “pèrdua” d’espais. Davant la “negativa a dialogar”, la CGT va decidir convocar una vaga parcial des del 24 d’abril, amb aturades de dues hores cada setmana.

A més, els treballadors reivindiquen que un acord dels anys 90 els acredita com a docents i volen seguir mantenint les condicions laborals que tenien fins ara, no les dels tècnics superiors de la Diputació. “Som docents, ens regim pel calendari escolar i tenim un horari docent”. La plantilla afegeix que la Diputació no s’han obert a “cedir” en cap de les reivindicacions i lamenta que la negociació està estancada. Per això, de moment, les protestes s’allargaran fins dijous vinent.

La Diputació defensa la seva actuació

La Diputació de Barcelona ha indicat que han tingut un diàleg en tot moment amb els sindicats per tal de comunicar-los els plans del centre. Aquestes fonts han defensat que una mostra del fet que es vol potenciar l’escola és que des de l’inici del mandat, el 2023, el pressupost “ha augmentat un 60 %”.

Sobre les condicions laborals, han explicat que tenen molt clar que els professors són personal docent d’ensenyaments no reglats, però que la gran majoria són funcionaris i que s’han de regir per les condicions laborals d’aquest personal. D’altra banda, han assegurat que estan potenciant la professionalització i la certificació dels ensenyaments al centre, amb la mirada posada en el futur. Les mateixes fonts han valorat la tasca feta per tot el col·lectiu docent i la importància d’oferir ensenyaments no reglats com els que ofereix l’Escola de la Dona.

Pel que fa als espais, reconeixen que fa dos anys se’n van redefinir, però neguen que l’Escola de la Dona en perdés. Ara estan elaborant un pla d’usos amb l’objectiu de millorar la sostenibilitat de tot l’edifici, “centrant-se en les necessitats del professorat i l’alumnat”.

La Diputació ha defensat que s’han fet propostes als sindicats sobre tots aquests temes i que només la CGT és qui manté les reivindicacions. Asseguren que l’ens ha creat un grup de treball per abordar totes aquelles qüestions que no siguin laborals, “hi està tothom molt implicat“, insisteixen.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a