Dels 167.000 infants que han començat el curs a Barcelona, 306 trepitgen per primera vegada un edifici nou de trinca i molt esperat. Són els alumnes de l’Escola Auditori, que aquest dilluns han estrenat escola després de passar els darrers sis cursos en barracons. A tots ells, als nervis que ja porten de sèrie els primers dies de curs, s’hi ha sumat la descoberta d’un espai nou que, ara sí, serà per sempre. Una de les alumnes ha reconegut que feia un mes que feia el compte enrere perquè arribés aquest dia.
L’escola estrena refrigeració sostenible
Els diferents grups del centre han fet una visita guiada per tot l’edifici per començar a familiaritzar-s’hi. Alguns reconeixen que costarà, per la mida. “Hi ha moltes classes i pot ser una mica embolicat”, reconeix una de les alumnes. Els espais són diàfans, amb llum natural i amb color blanc combinat amb mobles de fusta i moltes plantes, tant a l’interior com al pati, on hi ha diversos arbres plantats, generant espais d’ombra. L’edifici estrena també l’aerotèrmia, un sistema d’aire fred i calent que permet refrescar tots els espais interiors del centre.
El pati és l’espai favorit
De fet, la zona d’esbarjo és la que ha tingut més èxit amb diferència. Molts alumnes reconeixen que és el seu espai preferit, que és molt més gran que l’anterior provisional. Destaquen els jocs amb tobogans, les pistes de futbol i bàsquet, el sorral on poden “fer boletes” i els diferents espais que ofereixen zones de joc diferenciades i amb moltes oportunitats.
El menjador és un altre dels espais que han destacat diversos infants. Asseguren que és molt més gran i que ja té cuina i cuiners propis.
Un edifici per a un projecte educatiu
L’Escola Auditori és un projecte de creació recent. Va començar a caminar l’any 2018 i ara per ara té cursos des d’infantil fins a quart de primària. La cap d’estudis de l’Escola Auditori, Esther Pavia, reconeix que l’equip docent ha treballat de forma estreta amb el Consorci d’Educació de Barcelona perquè l’arquitectura s’adaptés a les necessitats educatives i no a la inversa.
“S’adapta molt al projecte educatiu del centre, aquest encaix pedagògic entre estructura arquitectònica i projecte educatiu avui pren forma i es materialitza“, assegura la cap d’estudis. L’equip educatiu, doncs, també ha celebrat l’esperada estrena de l’edifici.