Les entitats que aposten per la reducció del trànsit a la ciutat han reaccionat al pla amb què l’Ajuntament vol convertir l’Eixample en una superilla. D’entrada, aplaudeixen el projecte, perquè consideren que “actuar en la pacificació i reducció del trànsit a la ciutat és bo“, explica la portaveu de Prou Trànsit, Paula de Benito. En una línia similar es mostra Eixample Respira, ja que segons el portaveu, Guille López, “tota actuació que impliqui la reducció del trànsit, del soroll i de la contaminació és bona“. Ara bé, tots dos portaveus coincideixen també en una altra cosa: “El pla és poc ambiciós”.

Una reducció del trànsit a ‘mig gas’

Totes dues entitats coincideixen a ser escèptiques a l’hora d’interpretar els resultats del pla municipal de la superilla en el llarg termini. Així, López detalla que “el pla a 10 anys és poc ambiciós en la mesura que no afecta les vies principals on tenim més trànsit al districte com podrien ser el carrer d’Aragó o la Gran Via”.

Paula de Benito coincideix a assenyalar que “si no hi ha cap actuació en els carrers adjacents als inclosos en la superilla, veuran com s’hi incrementa el trànsit”, una situació que ja passa al carrer de la Independència, que recull bona part del trànsit que expulsa la superilla del Poblenou a través del carrer de Badajoz.

Una superilla més gran

Les entitats pro reducció del trànsit també apunten que la superilla de l’Eixample “ha de ser més gran i actuar de manera global” al districte. Eixample Respira assenyala que no s’aconseguirà reduir els nivells de soroll i de volum del trànsit que tenim si no s’actua sobre les vies que són autopistes urbanes, com el carrer d’Aragó o la Gran Via, on, diuen, “s’hauria d’eliminar, per exemple, l’onada verda” que sincronitza els semàfors.

En aquest sentit, Prou Trànsit assenyala un altre problema del pla previst pel consistori: “El carrer del Consell de Cent no serà superilla en la seva totalitat”, alerta Paula de Benito, que proposa “incloure’l de principi a fi”.