El calaix de formigó que cobreix les vies de tren al barri de Sants continua generant discrepàncies entre els veïns i l’Ajuntament. Entitats i ciutadans han celebrat una assemblea aquest dijous per debatre quines al·legacions presentaran a l’últim projecte plantejat pel consistori. Han decidit recórrer contra la totalitat de la proposta per recuperar el projecte incial i algunes parts concretes, com el talús, els ascensors i la mobilitat al carrer d’Antoni Capmany. També s’ha obert la porta que els veïns hi presentin al·legacions particulars. El termini per presentar-les es tancarà el 16 de febrer.

El talús és la reivindicació clau dels veïns. Volen que s’urbanitzi l’actual calaix de formigó de manera que el barri no quedi dividit. Tot i això, des de l’Associació de Veïns de Badal, Brasil i La Bordeta asseguren que l’última proposta de l’Ajuntament no inclou el talús.

Un altre aspecte que no té l’aprovació dels veïns és la instal·lació d’ascensors. Expliquen que els aparells fan una parada al nivell de l’estació de metro de Mercat Nou i una altra al carrer d’Antoni Capmany. Els veïns consideren que en caldria una altra que més endavant permetés accedir a la part superior del calaix.

Segons els veïns, el consistori proposa convertir el carrer d’Antoni Capmany en un carril ràpid per connectar el carrer de Sants amb la riera Blanca. Els santsencs preferirien que aquesta via comuniqués els carrers més petits del barri.

El cobriment de les vies de Sants va començar el 2010 després d’una llarga reivindicació veïnal. El projecte inicial preveia urbanitzar una rambla amb zones verdes sobre el calaix. El govern de Xavier Trias va modificar aquesta proposta per crear un  parc amb arbres, plantes i fins i tot horts a l’estil novaiorquès del High Line. A finals de 2012, l’Ajuntament va posar una altra opció sobre de la taula.