Aquest estiu hi ha hagut el tall ferroviari més important a Catalunya. Era necessari per poder instal·lar aquestes 108 bigues que permetran cobrir les vies de Sants. Això ha afectat més de 150.000 usuaris de tren, però cal tenir en compte que els veïns de la zona fa més de cinc anys que conviuen amb els inconvenients de tenir les obres a tocar de casa. JUAN SEQUEIRO, veí "Llevo aquí 44 años. De las obras no estamos hasta el gorro, estamos hasta el final de los pelos. Esto es inaguantable por las noches." Als veïns se'ls acaba la paciència. Primer van ser les obres de l'AVE, després la remodelació de l'estació de metro de Mercat Nou i ara la construcció d'aquest calaix, que ha de servir per dissenyar una rambla de 700 metres per sobre les vies. Permetrà apropar Barcelona a l'Hospitalet, ja que unirà la Riera Blanca amb la plaça de Sants. A més, millorarà la connectivitat entre els barris de Sants, Badal i la Bordeta. Els veïns del carrer d'Antoni de Capmany controlen les obres de ben a prop. JORDI CHIVA, veí "Pensava que no ho veuria. Xoca deixar de veure els trens i veure això." Operaris, màquines, pols i, sobretot, molt soroll. Aquestes són les principals conseqüències dels treballs, però també els problemes de mobilitat. RAMON CASSERRES, veí "Hi falta senyalització. Encara no diu que el carrer estigui tallat." Els altres perjudicats són els pocs comerços que sobreviuen. La crisi i les obres fan una combinació preocupant per al negoci. Diuen que a l'agost han hagut de fer vacances obligades. FRANCISCO CALERO, gerent de Timker Restauració "Ens han posat el mur de Berlín i no hem pogut posar terrassa. No ens veuen i no saben si estem oberts o tancats." Està previst que les obres del cobriment de les vies acabin el segon semestre de l'any que ve. La urbanització del passeig i dels entorns hauria d'enllestir-se d'aquí a dos anys. FRANCESC BORRÀS, veí "El termini ara és 2014, però crec que tardarà més, som escèptics." Veïns i comerciants encara no veuen la llum al final del túnel.