Fer la vida més fàcil als turistes que hagin estat víctimes d'un furt. És l'objectiu d'aquesta iniciativa amb la qual podran fer la denúncia a l'hotel sense desplaçar-se a comissaria. La prova pilot, durant els mesos de juliol i agost, només es farà en 18 hotels de les Corts, un districte amb poca massificació turística. Els beneficiats celebren la notícia. RITA SHEPPER "Perfecto! Nos ahorramos perder tiempo y dinero!". Els estrangers denuncien cada dia, de mitjana, uns 100 furts. Una xifra que sol pujar els mesos d'estiu, sobretot al litoral i a les zones amb gran massificació de turistes. Els Mossos creuen que amb aquesta iniciativa sortiran a la llum delictes que fins ara no es comptabilitzaven. ANTONI VERGER, intendent dels Mossos d'Esquadra "Si la víctima que fins ara no es desplaçava a denunciar ara ho fa, traurem a la llum una xifra negra que fins ara no es feia. Per tant, no descartem un augment de les denúncies". Als hotels es podran denunciar només furts o pèrdues de documentació. Ho tramitarà el mateix personal de l'establiment, que haurà rebut formació específica. Tot el procés es pot allargar uns 30 minuts. Mossos i turistes hi surten guanyant, però també els hotelers. JORDI CLOS, president del Gremi d'Hotels de Barcelona "Contribuim a millorar la imatge de Barcelona com a ciutat del segle XXI, que avança". Els resultats de la prova pilot serviran per decidir si la iniciativa s'estén, en un futur, a tota la ciutat.

Una prova pilot permetrà als turistes víctimes de robatoris presentar una denúncia des de l’hotel on s’allotgin. El sistema es provarà en 18 hotels del districte de les Corts entre l’1 de juliol i el 31 d’agost i després es podria estendre a la resta d’establiments de la ciutat.

Segons han explicat avui els Mossos d’Esquadra, la denúncia des dels hotels serà possible gràcies a un sistema telemàtic que ja s’està explicant als treballadors d’aquests establiments. Aquest personal qualificat serà l’encarregat d’emplenar una acta de denúncia i enviar-la  als Mossos d’Esquadra a través d’Internet. La policia tindrà 30 minuts per validar la denúncia, signar-la i enviar-la al correu electrònic facilitat per l’establiment. Un cop el treballador de l’hotel rebi de nou la denúncia, haurà d’imprimir-ne dues còpies (una per al denunciant i una altra per als Mossos), encarregar-se que el denunciant signi les dues impressions i quedar-se’n una de les còpies per lliurar-la després als Mossos.

Aquest nou procediment, el podran fer servir tots els turistes que s’allotgin en un dels 18 hotels de les Corts en què funcioni la prova pilot, sense importar el lloc on s’hagi produït el robatori. Hi ha, però, alguns condicionants com són que el denunciant sigui major d’edat, que el valor econòmic dels objectes robats no superi els 10.000 euros o que les víctimes no puguin aportar dades de l’autor. Tampoc no es podrà denunciar per Internet en cas que sigui necessària alguna activitat posterior de la policia, com per exemple, si cal un reconeixement fotogràfic de l’autor. En aquests casos, la víctima haurà de personar-se a una comissaria dels Mossos d’Esquadra.

La prova pilot és fruit del treball conjunt que duen a terme els Mossos d’Esquadra i el Gremi d’Hotels des de fa temps amb l’objectiu de minimitzar l’impacte que els furts tenen en el sector del turisme.