Eduard Sagrera, responsable de botigues de comerç just a Catalunya, assegura que des de l’ONG valoren molt positivament l’arribada del Nadal i la solidaritat dels seus clients. “Estem contents de la resposta de la ciutadania durant aquest Nadal perquè han vingut molt a aquesta botiga“, ha explicat. També ha fet referència a antics clients que aquest any han tornat a passar per les botiges d’Oxfam Intermón. “Hem recuperat molts clients que feia temps que no venien. Penso que la gent cada vegada està més conscienciada“.

Roba, cafè i vi són els productes preferits dels clients d’aquesta botiga. Molts d’aquests compradors són fidels i recorren cada any a aquesta solidaritat, però ONG com Oxfam Intermón i entitats socials com la Fundació de Sant Joan de Déu han assegurat que cada cop hi ha més solidaris.

Cada cop és més freqüent recórrer a la compra de productes o serveis solidaris a través d’internet. Diverses entitats ofereixen regals per Nadal a través d’internet. És el cas del Mercat Social, en què cada compra pot fomentar el comerç just, donar feina a persones amb discapacitat i en risc d’exclusió social i lluitar contra la soledat de la gent gran.

L’ONG Unicef també demana solidaritat de cara a la compra dels regals. Al seu web ven productes i serveis com vacunes, aigua potable o material escolar destinats a nens necessitats del Tercer Món.