MANUEL IGLESIAS, cap de taller de Tallers Labraña "Os voy a enseñar un coche que tenemos aquí, que lleva aquí desde mayo de 2013. Se avisó al cliente y desde entonces tenemos el coche aquí y no viene a buscarlo." Després de nombrosos avisos al propietari, van decidir deixar el cotxe al carrer. Ja fa un any i tres mesos que el va portar una grua per a una reparació senzilla. MANUEL IGLESIAS, cap de taller de Tallers Labraña "El problema lo tenía en la instalación que viene aquí en la puerta. Tenía los cables rotos y cruzados. Y lo que se le hizo fue reparar la instalación, cargar batería y en principio el coche funcionaba." Però el taller mai no ha pogut cobrar els poc més de 150 euros que costa la reparació. Tot i això, el més molest no són els diners perduts. MANUEL IGLESIAS, cap de taller de Tallers Labraña "Tienes que ir tocándolo y eso acarrea tiempo, pérdida de tiempo. Ahora mismo no tiene batería, habría que volverlo a cargar. En fin, es tiempo, tiempo y más tiempo." En aquest cas, el cotxe va arribar per encàrrec d'un conegut i per això no se n'han desfet encara. Però legalment, quan han passat dos mesos sense resposta del client, els tallers poden donar de baixa el vehicle perquè vagi a desballestament. Ara bé, no sempre és fàcil. LLUÍS CAMARASA, secretari general del Gremi Provincial de Tallers de Barcelona "Si aquest cotxe té algun càrrec pendent, multes de trànsit o algun impost no pagat, aleshores Trànsit no li donarà la baixa a aquest cotxe." Aleshores només queda reclamar per la via judicial. A la província de Barcelona es calcula que s'abandonen als tallers cada any uns 8.000 cotxes perquè el conductor no pot pagar la feina. La recomanació per als mecànics és que desconfiïn si el vehicle és vell i, sobretot, si la reparació supera el miler d'euros. El millor és demanar per avançat una part del que costen els materials. I per als clients que vulguin estalviar-se reparacions costoses, el més recomanable és fer revisions periòdiques, com ara a l'estiu, abans de marxar de vacances. El que era un hàbit entre molts conductors, els anys de crisi ho ha convertit en anècdota. LLUÍS CAMARASA, secretari general del Gremi Provincial de Tallers de Barcelona "El client no va al taller si no és per necessitat. El client el que fa són els manteniments pertinents que li marca la fàbrica, els que li venen indicats i punt." A la falta de manteniment s'hi afegeix un parc automobilístic cada cop més vell. La combinació és una de les causes de l'augment de la sinistralitat, segons les autoritat de trànsit.