La teleassistència és una prestació en auge. En sis mesos, les llistes d'espera han augmentat en unes 1.500 persones. Una xifra que té una raó demogràfica - la població envelleix - i una explicació estacional, ja que a l'estiu n'augmenta la demanda. MAITE FANDOS, quarta tinent d'alcalde "En aquest moment hi ha 4.900 persones en llista d'espera, dels 51.000 usuaris que tenim. El nostre repte és reduir la llista d'espera." Tot i que el criteri d'entrada és l'ordre d'arribada, els casos més urgents s'atenen directament. La resta s'intenten derivar cap a altres prestacions, com el servei d'àpat a domicili. L'estiu és una època sensible. En períodes d'onades de calor, es reforcen les trucades. SALUT CAMPS, directora del centre "S'activa un pla especial ... consells." En aquest servei, hi treballen 199 persones, que vetllen els 365 dies de l'any i les 24 hores del dia, per al benestar de les persones grans. El perfil de l'usuari són dones d'una mitjana d'edat de 83 anys i que viuen soles.

El servei de teleassistència ha crescut en tots els aspectes. Ha augmentat el nombre de beneficiaris (51.006), la xifra del pressupost (un 17,7% superior al de 2010) i també el nombre de persones en llista d’espera (4.900). Els motius principals són l’envelliment de la població i també l’arribada de l’estiu, una temporada en què creix la demanda d’aquest tipus de servei.

La teleassistència és un dispositiu domèstic d’alarma connectat amb un centre de control. Els usuaris el porten a sobre i poden contactar fàcilment, només pitjant un botó, amb el personal del centre d’alarmes que activaran el recurs més adient a cada situació (localització de familiars, 061, bombers, …). Amb el temps, també s’han anat afegint altres dispositius perifèrics com detectors de gas, detectors de foc o de fum o dispositius de passivitat que controlen l’absència de moviment.

Els usuaris de la teleassistència són majoritariàment dones (74,96%), d’una mitjana d’edat de 83 anys i que viuen soles (54,90%).